Sapporo Ichiban Shio Ramen Saltbuljong
En klassiker från Japan. Sapporo Ichiban Shio Ramen är baserad på en ramenbas med saltsmak, det vill säga shio ramen, och resultatet är en otroligt lätt men komplex buljong med en fin hint av kyckling. Ett lättlagat alternativ för att få prova på en av Japans autentiska ramensmaker. Garnera med ramenägg, salladslök, menma och kanske hemmagjord chashu? 100g.

Masamichi Fukuda –
Tyckte du att denna recension var hjälpsam?
För att rösta på en recension så behöver du vara inloggad
Yoshiko Kinoshita –
Tyckte du att denna recension var hjälpsam?
För att rösta på en recension så behöver du vara inloggad
Lars Eriksson –
Goda… Men även här… dyra som fan…. helt hysteriskt dyra. Men mycket god smak
Tyckte du att denna recension var hjälpsam?
För att rösta på en recension så behöver du vara inloggad
Teknapr –
T.ex Nissins vanliga och mycket billigare snabbnudlar är godare än den här, men har samma smakprofil. Den här har något godare kycklingsmak än deras, men that’s about it. Kan absolut inte rekommendera till det höga priset då många sorter som kostar mindre än hälften smakar mer och bättre.
Tyckte du att denna recension var hjälpsam?
För att rösta på en recension så behöver du vara inloggad
Kanaho –
Jag älskar Sapporo Ichiban miso ramen men Shio ramen är ännu godare och kan inte älska mer! Den här smaken har varit alltså japaners favorit smak i många år. Mycket god kyckling buljong smak och blir ännu godare med rostade sesamfrön (det kommer i förpackningen och man ska toppa med den när ramen är klar) . Om du tycker om japansk ramen eller är intresserad av Japan, snälla prova den här smaken en gång. Så glad att drakfrukt satsar och vågar ta in massa sällsynta japanska ramen i Norden! Riktigt bra service!
Tyckte du att denna recension var hjälpsam?
För att rösta på en recension så behöver du vara inloggad